دوشنبه، 18 تیر 1403 تماس با ما نقشه سایت صفحه اصلی English
 
 

 
 
     

تاریخچه دانشکده مهندسی شیمی

دانشکده مهندسی شیمی، از بدو تاسیس دانشگاه صنعتی سهند، جزء اولین دانشکده­ هایی است که جهت تربيت متخصصاني توانمند در حوزه­ های كاربردي مربوط به نفت، پتروشيمي، گاز و همچنین، مراحل فرآوری و تصفیه آنها، طراحی و كنترل فرآيند، بیوتکنولوژی، تبدیل انرژی، محيط­زيست و بسياري ديگر از زیرشاخه های تخصصی مربوطه بنيان نهاده شده و شروع به پذیرش دانشجو در کلیه گرایشها و مقاطع در رشته ­های مهندسی شیمی و مهندسی نفت نموده و تاکنون بیش از دو هزار نفر در مقاطع مختلف از این دانشکده فارغ ­التحصیل شده­ اند که به شرح جدول زیر می­ باشند. این دانشکده اکنون پس از حدود بیست و پنج سال فعالیت علمی و پژوهشی جزء دانشکده­ های برتر مهندسی شیمی کشور می باشد که با 26 نفر هیات علمی به فعالیت خود ادامه می­ دهد.
همچنین ده­ها طرح صنعتی و کاربردی توسط زیرمجموعه ­های دانشکده مهندسی شیمی در زمینه ­هاي گوناگون علمی و صنعتی با صنایع و سازمانهای مربوطه، با موفقیت به اتمام رسیده است. سابقه درخشان علمي و ارتباط آن با مراکز تحقیقاتی و صنعتی به دليل حضور اساتيد مجرب و با سوابق درخشان در زمينه پروژه‌هاي صنعتي؛ جایگاه ویژه ­ای را به اين دانشکده در سطح کشور داده است.
این دانشکده در کنار آزمایشگاههای آموزشی شیمی عمومی، شیمی تجزیه، شیمی آلی، شیمی فیزیک، مکانیک سیالات، کنترل فرایند، عملیات واحد، انتقال حرارت، نفت و بیوتکنولوژی از مجموعه مجهزي از مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه­ها و کارگاه­های تخصصی نیز بهره می­ برد. 

       
 
صفحه اصلی | وب سایت دانشگاه صنعتی سهند | تماس با ما
دانشگاه صنعتی سهند ، دانشکده مهندسی شیمی - صندوق پستی: 1996-51335 | دفتر دانشکده مهندسی شیمی: 33459152-041 | info.che@sut.ac.ir